Rynek Infrastruktury
Sekretarz KRBRD przyznał, że praca przy raporcie pozwoliła zmienić podejście członków rady do swoich obowiązków. – Zaprezentowane rekomendacje stanowią zestaw działań, które pozwalają wierzyć w to, że to bezpieczeństwo da się wyprodukować – powiedział Mosiej.
– Tych działań, które należałoby wykonać jest nieprawdopodobnie dużo. Te działania nie znajdują się w zakresie jednego podmiotu i wszyscy możemy mieć na to wpływ. Narodowy Program BRD przeszedł w tym roku przed dość intensywne konsultacje, zebraliśmy blisko 900 uwag od instytucji i podmiotów oraz od obywateli - to niemal 800 uwag. W najbliższych dniach będziemy przedstawiać zalecenia radzie i chcemy do 2020 roku program przyjąć – oznajmił sekretarz KRBRD.
Maciej Mosiej wyraził nadzieję, że rekomendacje ekspertów ds. BRD pozwolą na to, by każdy mógł myśleć nad ich wdrożeniem i mógł działać. Podczas wcześniejszej prezentacji raportu, pojawił się szereg rad, z których Polska powinna skorzystać w celu zmniejszenia liczby wypadków oraz ofiar śmiertelnych.
Wśród rekomendacji znajduje się między innymi przestrzeganie limitów prędkości. Łamanie tych ograniczeń powoduje znaczny wzrost wypadków, a stosowanie się do nich pozwoliłby zmniejszyć liczbę wypadków o połowę. Kate McMahon, międzynarodowy ekspert ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego stwierdziła, że na dobrze zaprojektowanych drogach można zwiększyć dopuszczalną prędkość. Warunkiem jest dobra jakość trasy.
Inne rekomendacje dotyczyły poprawy infrastruktury, zwiększenia bezpieczeństwa pieszych, wymiany floty samochodowej na nowszą i bezpieczniejszą. Ponadto, zalecono powołanie instytucji wiodącej, która czuwałaby nad bezpieczeństwem ruchu drogowego w Polsce.